Online

Media Markt and Saturn Online

MediaMarkt.nl offers you, as a supplier, the opportunity to find balance between online and offline content. When you advertise, for example, in Mediazine you can, using a QR code, create a direct link to your landing page, and your products can be ordered in the web shop. In addition, the online platform MediaMarkt and Saturn offer the opportunity to inform the consumer fully by using productvideo’s.

Online developments
Twenty years ago, the online world did not yet exist, and nobody had heard of ‘offline’. Nowadays, we spend more and more time online. Thanks to the internet, we can search for and compare more things ourselves. It also facilitates person to person sharing thanks to social networks such as Facebook. We can post reviews and read those of others. The internet gives us a dashboard for the world and what is for sale there. During the last ten years, internet penetration and the percentage of online shoppers have increased enormously. Currently, by far the greatest proportion of the Dutch are active online, and 87% of them have bought something online at least once, a good 8% more than in the same period of 2012. In the first six months of 2013, online consumer spending amounted to €5 billion. That represents a good 8% more than for the same period in 2012. This growth is mainly due to online shoppers ordering more often and the number of online buyers increasing.

Online bij Media Markt en Saturn

MediaMarkt.nl biedt u als leverancier de mogelijkheid om de balans te vinden tussen online en offline content. Wanneer u adverteert in bijvoorbeeld Mediazine kunt u door middel van een QR-code een directe link naar uw landingspagina maken en zijn producten te bestellen via de webshop. Daarnaast biedt het online platform van MediaMarkt de mogelijkheid de consument volledig te informeren door het gebruik van productvideo’s.

Online ontwikkelingen
Twintig jaar geleden bestond de online wereld nog niet en had niemand van ‘offline’ gehoord. Inmiddels brengen we steeds meer tijd online door. Dankzij internet kunnen we oneindig veel meer zelf uitzoeken en vergelijken. Het stelt ons ook in staat om veel meer te delen dankzij sociale netwerken als Facebook, LinkedIn en Twitter. We kunnen recensies plaatsen en die van anderen lezen. Internet geeft ons een dashboard voor de wereld en wat daarin te koop is. De afgelopen tien jaar is de internetpenetratie en het percentage online kopers enorm toegenomen. Inmiddels is verreweg het grootste gedeelte van de Nederlanders online actief en 87% van hen heeft al eens iets online aangeschaft, ruim 8% meer dan in dezelfde periode in 2012. In de eerste zes maanden van 2013 bedroegen de online consumentenbestedingen € 5 miljard. Dat is ruim 8% meer dan in dezelfde periode in 2012. Deze groei komt vooral doordat online kopers vaker bestellen en door de stijging van het aantal online shoppers.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *